2

Yeni Sensör, Olağanüstü Görüntü Kalitesine ve İnanılmaz Düşük Işık Hassasiyetine Dönüştürüyor: VENICE II

Sony, temiz gölgeler, yuvarlanan parlak noktalar ve doğal ten tonları yakalamak için 16 durak pozlama enlemine sahip yeni 8.6K tam kare görüntü sensörüne sahip amiral gemisi VENICE II Dijital Sinema Kamerası’nı tanıttı

Yeni geliştirilen 8,6 K (8640 x 5760) tam çerçeve CMOS görüntü sensörüyle eşleştirilen VENICE II, mükemmel renk ayrımı ve gölge ayrıntılarıyla güzel görüntüler yakalamak için toplam 16 duraklı mükemmel görüntü kalitesi sunar. Fotoğraf makinesi aynı zamanda renk bilimini, doğal ten rengi tonlarıyla büyük beğeni toplayan orijinal VENICE’ ten alır. VENICE II. 8K CineAlta kamera, film yapımcılarının çok çeşitli aydınlatma koşullarında inanılmaz derecede temiz, film benzeri görüntüler yakalamasını sağlayan 800/3200’lük benzersiz bir çift tabanlı ISO’ya sahiptir. Full frame, full frame anamorphicii’den Super35’e kadar her şeyi minimum 4K çözünürlükte destekler, bu da görüntü yönetmenleri ve prodüksiyonlar için olağanüstü ve çok yönlü bir kamera sistemi sağlar.

1

VENICE II’nin gücünü ve yeni 8.6K sensörünü göstermek için Sony, herhangi bir profesyonel film aydınlatması kullanmadan kameranın görüntü kalitesini birkaç ayrı film çekiminde test etmek için sektörün önde gelen görüntü yönetmenleriyle birlikte çalıştı.

Game of Thrones (iki Emmy adaylığı aldığı), Westworld ve Lovecraft Country gibi çok beğenilen yapımlarda çalışmış olan ödüllü görüntü yönetmeni Robert McLachlan ASC, CSC. McLachlan yeni 8.6K full frame VENICE II ile iki ülkede test edip filme aldı ve tepkisini sundu.

“Geçmiş çalışmamdaki Sony VENICE II gibi geniş formatlı 8.6K sensöre sahip olmayı gerçekten isterdim. Arttırılmış çözünürlük ve zenginlik sayesinde daha destansı ve aynı zamanda daha ilgi çekici hissettirirdi. Artan hız, daha net vurgular ve gölgeler, süper sığ alan derinliği potansiyeli ile birlikte büyük bir varlık olurdu.”

Akademi Ödüllü görüntü yönetmeni Claudio Miranda ASC, ACC orijinal VENICE’i kullandı ve VENICE II’yi Kaliforniya çölünün zifiri karanlığında orijinaline karşı test etti. Bu değerlendirmeyi sundu:

Miranda, “3200 ASA inanılmaz. Bence ne kadar temiz – kesinlikle önemli bir şey” dedi.

“Filmde hala gölgelerde aslına uygunluk var ve geniş çekimler oldukça muhteşem. Bu çekimde hiç film ışığı yoktu. Sadece arabanın farları, ateş vardı ve mesele buydu. Hiçliğin ortasına gidip büyük bir ateş yakmak ve yeni sensörün dağı gürültü olmadan ne kadar aydınlatabileceğini görmekti.”

Mission Impossible: Fallout, Ex-Machina ve DEVS’deki çığır açan çalışmasıyla tanınan ve Boy A için BAFTA’yı kazanan İngiliz görüntü yönetmeni Rob Hardy, BSC, ASC, diğerleri arasında şunları söyledi:

4

“Orijinal VENICE’i kullanmaya alışığım ve diyebilirim ki, bu kameranın büyük ölçüde savunucusuyum. VENICE II’yi kullanma fırsatı aslında gerçekten harika. Bunu ilk kez kullanıyorum. daha büyük sensör, 8.6K ve gerçekten tam sinema efekti için ayarlanmış ve tüm sensörü gerçekten kullanan bazı anamorfik lensler elde edecek kadar şanslıydık. ISO’lar yükseltildi, böylece düşük hızda daha yüksek hızda çekim yapmamı sağladı Daha önce gerçekten bir seçenek olmayan bir şey olan ışık seviyeleri ve bu benim için büyük kazanç.”

Bol miktarda örnekleme sağlayan 8.6K sensör ile VENICE II’de çekilen görüntüler, 2K veya 4K prodüksiyonda daha az gürültüden ve zenginleştirilmiş bilgilerden faydalanacaktır. Bu aynı zamanda kameranın VFX ve Sanal Prodüksiyon kurulumlarında VR için çok uygun olduğu anlamına gelir ve özellikle Sony’nin yüksek kontrastlı ve büyük ölçekli Crystal LED ekranlarıyla birlikte sürükleyici bir deneyim ve gerçekçi görüntüler sunar.

Kullanıcıdan Etkilenen Yükseltmeler
VENICE 2, Dual Base ISO, 8 kademeli yerleşik ND filtreleri, tüm PL yuvası ve çok sayıda lens için adaptörler.
Yapım topluluğundan gelen doğrudan geri bildirimler sayesinde, VENICE II, orijinal VENICE’ten daha küçük ve daha hafif bir gövdeyle tasarlanmıştır ve sezgisel kullanım özelliğini korur. 44 mm daha küçük ve yaklaşık %10 daha hafif olmasına rağmen, VENICE 2 kasası X-OCN ve Apple 4K ProRes 4444 ve 422 HQ’nun AXS-R7 kayıt cihazı olmadan dahili olarak kaydedilmesine olanak vererek kompakt ve hafif bir gövdede gelişmiş kullanılabilirlik sunar.

Değiştirilebilir Sensör Tasarımı
Yerinde daha da fazla esneklik için VENICE II kasası, görüntü sensörü bloğunu değiştirmek için benzersiz bir özellik ekler. Kamera, orijinal 6K sensör bloğunun yanı sıra 8.6K sensörle de kullanılabilir ve kamera gövdesi değişikliği otomatik olarak algılar ve herhangi bir ürün yazılımı değişimi veya yeniden yükleme olmadan çalışmaya başlar ve yerinde daha fazla esneklik sağlar. Orijinal 6K sensör, daha yüksek kare hızlarına izin verecek.

3

Dahili Kayıt ve Daha Küçük Boyut ile Gelişmiş Kullanılabilirlik
Küçük ve hafif ancak sağlam yapılı VENICE II gövdesi, 8K 60p kayıt için yeni yüksek hızlı 6,6 Gb/sn AXS kartı AXS-A1TS66’dan yararlanır. Thunderbolt™3vi arabirimi aracılığıyla AXS-AR3 dahil olmak üzere mevcut AXS Bellek Kartı Okuyucuları yeni ortamla uyumludur.

Ek olarak, VENICE II kullanıcı arayüzü orijinal VENICE ile aynıdır ancak kullanımı daha kolay ve daha sezgisel hale getirmek için iyileştirmeler içerir. Kamera, neredeyse tüm orijinal VENICE aksesuarlarıyla uyumluyken gelişmiş bir ürün tasarımı sunar.

Kullanılabilirliği geliştirmek için mevcut VENICE kullanıcılarının geri bildirimlerine dayalı olarak VENICE II’ye yönelik diğer güncellemeler şunları içerir:

  • LUT uygulanmış 4K çıkış
  • Resim kalitesini iyileştirmek için geliştirilmiş 3D LUT işleme
  • Doğrudan S-Log3 çıkışlarına uygulanan EI değişiklikleri
  • Ethernet/Wi-Fi üzerinden LUT/ASC-CDL kontrolü
  • Sığdırmak İçin Yakınlaştır (17:9/16:9 izleme ile Full Frame kayıt) işlemi
  • Ethernet konektörü konumu, Camera Assistant tarafına değiştirildi
  • Lemo 2pin 12V çıkış konektörü
  • Dahili mikrofon takılı
  • Kullanılabilirlik

Daha fazla bilgi, broadcast ürün ve hizmetleri için şimdi Ateksis’i ziyaret edin!

Share