instore1

Mağazalarınızı, müşteri davranışlarına göre geliştirin: Bosch In-store Analytics

Günümüzde pazarlama ve operasyon yönetimi konularında perakende satış yapan markalar tarafında çok büyük çalışmalar yürütülmektedir. Şirketlerin karlılık ve verimlilik oranlarını arttırmak üzere yürütülen bu faaliyetler çoğu zaman dolaylı hizmetlere veya verilere ihtiyaç duymaktadır. Tüketici hareketleri online alışveriş platformlarında çok detaylı bir şekilde takip edilip buna uygun olarak ürün tanıtımı ve pazarlama faaliyetleri yürütülüyor. Bu durum fiziksel alışveriş boyutuna taşındığı zaman detaylı bir çalışmanın eksikliği ön plana çıkıyor. Bosch bu ihtiyacı karşılayacak en temel ve en işlevsel çözümle karşınıza çıkıyor.

In-Store Analytics uygulaması mağaza içerisinde tüketicilerin nasıl hareket ettiklerini analiz edip yöneticilere bilgi sağlıyor. Bunu yaparken insan görüntüleri kullanmak yerine konum bilgilerini bulut sisteme aktarıp meta-data verileri üretiyor. Müşterilerin mağaza içinde oluşturdukları trafik ve davranışları pazarlama yöneticilerine sunularak satış rakamlarını daha üst seviyeye nasıl taşıyacakları konusunda bir model oluşturmak adına kullanılabilecek anlamlı çıktılar sağlıyor. Örneğin; diz üstü bilgisayar satın almak için mağazaya giren bir müşterinin bir sonraki durağının bilgisayar çantası bölümü olması yüksek bir ihtimaldir. Var olan trafikte bu bölümler arasında bir akış yok ise durumun değerlendirilmesi gerekebilir.

Uygulamanın donanımsal parçası olarak Bosch Akıllı Video Analiz özelliğine sahip panaromik kameralar kullanılıyor. In-Store Analytics ise sistem üzerinde ayrı bir lisans ile aktive ediliyor. Kullanım dostu bir ara yüze sahip olan uygulama mağaza yöneticilerine kolaylıkla operasyonlarını daha güçlü hale getirmek için verileri farklı formatlarda da kullanılabilir halde hazır olarak sunuyor.

Perakende mağaza yönetici modülünün içeriğinden örnek vermek gerekirse; ilk olarak ısı haritası analizinden yüksek yoğunluklu bölgeleri tanıyabilir yüksek karlılığa sahip ürünler için ideal pozisyonların hangi bölgeler olduğu konusunda fikir sahibi olabiliriz. Az yoğunluğa sahip bölgeler için ise ilgi çekici olmasına yol açacak farklı optimizasyonlar oluşturma gereksinimini yöneticinin farkına varmasını sağlayabilir. Akış analizi özelliğinden ise; müşterilerin mağaza içindeki beklenen rotayı takip edip etmediği ve bu akışı bozan, ürün satışlarını aşağı yönde etkileyen bölgeleri tanımlama şansını elde edebiliriz.


Bosch güvenlik sistemleri müşterilerinin satış rakamlarını yükseltmek, operasyon süreçlerindeki yükünü hafifletmek adına daha birçok özelliği bulunan bir paket geliştirmiş durumda. İlerleyen dönemlerde tamamen dijitalleşen dünyada değerli data bulundurmak isteyen perakende satış yapan markalar için ideal bir çözüm.

Ahmet Fırat Işık | ahmet.isik@ateksis.com

Bina Teknolojileri hakkında daha fazla bilgi almak için şimdi Ateksis’i ziyaret edin!

Share