sonyf655

Türk Sineması’nda Sony F65 ile mükemmel görüntü kalitesi dönemi

Çekimlerine ocak ayında başlanan yeni filmi Adana İşi’nde tercihi; 4K çözünürlükte üstün görüntü kalitesinin yanı sıra, rakipsiz renk gamıyla film kalitesinde renk üretimi sunan Sony F65 dijital kamera oldu. Sony’nin sinematografik olarak en başarılı dijital kamerası F65, 4K çözünürlükte üstün görüntü kalitesinin yanı sıra; rakipsiz renk gamıyla film kalitesinde renk üretimi sunuyor. Sony F65, son dönemde başarılı çekimleri haline geldi. Renk alanı, yüksek çözünürlüğü ve mükemmel gö- rüntü kalitesiyle en iyi görüntüyü hedefleyen diğer filmlerde olduğu gibi çekimleri şubat ayında tamamlanan ve Ali Adnan Özgür tarafından yönetilen Adana İşi filminde de Sony F65 tercih edildi. Filmin görüntü yönetmenliğini üstlenen Yusuf Aslanyürek Sony F 65 ile ilgili görüşlerini şu şekilde aktardı: “F65, negatif estetiğine, dokusuna en yakın görüntü elde etmeyi sağlamanın yanında natılmış mükemmel bir kamera. Raw formatı demek kulağa ‘el değmemiş’ anlamında gibi gelse de bütün kameralar, görüntüyü raw bile olsa sıkıştırarak kaydederler. Ancak F65 ile Sony en az sıkıştıran kamerayı sunuyor. Bu; post prodüksiyonda daha fazla zahmete neden olmakla beraber kalite anlamında da artış sağlıyor. Tabii ki RAW-SQ 3:1 yanında RAWLITE 5:1 gibi kaliteden biraz daha ödün vererek, daha az veriyle post prodüksiyonu rahatlatma seçeneği de var. Aslanyürek; filmde 5:1 seçtiğini belirterek seçme nedenlerini anlatıyor: “Farkın az olduğunu ve gerçekten o kadar veri yığınına değmeyeceğini düşündüm. Zira çektiğim filmin VFX ile çok bir işi olsaydı 3:1’i tercih ederdim. O durumda en ufak detaylara ihtiyacımız olurdu.” Aslanyürek; 4K çözünürlükte çekmenin eskiden bir dezavantajı olduğunu, bilgisayarlar gelen görüntüyü akıcı bir şekilde oynatamadığından offline kurgu için proxy oluşturma ihtiyacı duyulduğunu ifade ediyor. Ancak günümüzün kurgu programları ve donanımıyla o sorunların ortadan kalkmış durumda olduğunu dile getiren Aslanyürek “Aynı şekilde set sırasında dosya aktarımı da uzun sürüyordu fakat şu an combo box gibi donanımlarla ka- meradan gelen görüntü, 3-5 hard diske aynı anda 10-15 dakikada aktarılabiliyor. Böylelikle 3:1 RAW gibi büyük bir veri hiç hissedilmeden işlenebilir hale geliyor. 30 TB kaydetmiş durumdayız; fakat ne ben ne stüdyo ne de yapımcı bunu dert etmiş değil. Ama 2-3 yıl önce bu endişe verici bir miktardı…” diyor. Gün boyu çektikleri sahnelerin akşam aktarılıp Adobe Premier ile kurgulandığını anlatan Aslanyürek “Herhangi bir formata çevirme ihtiyacı duymuyoruz. Bu güven verici bir durum ve aynı zamanda büyük rahatlık. Bir hatamız olduğu zaman, hemen fark edip müdahale etme şansımız oluyor. Örneğin filmin final sahnesini yönetmenimiz Ali Adnan Özgür beğenmeyince tekrar çektik. Birçok yönetmenin başına gelen bu durum, filmi daha iyi hale getirmek için bir gereklilik. Tarkovsky, Stalker filmini baştan aşağı üç defa çekti. Bu olanaklar zamanında olsaydı; koca film tekrar tekrar çekilmeyecekti.” diyerek elde ettikleri avantajları ortaya koyuyor.

Aslanyürek; F65’in latitude ve noise oranına da değiniyor: “Bugüne kadar çektiğim işlerde, bütün profesyonel kameraları kullandığımı söyleyebilirim. Kamerayı seçerken, filme uyacak dokuyu vermeli, diyerek yola çıkıyorum. Bu çalışacağım mekândaki güneşin gücü, kullanacağım ışık miktarı ve çekim yapılacak mekânların renkleriyle ilintili bir durum. Maksimum Latitude’ü, en az noise ve doğru color rendering ile elde etmem gerekiyor. Bu konuda bugüne kadar çalıştığım en iyi dijital kamera F65 oldu.”

Başrollerini Murat Akkoyunlu ve Melih Selçuk’un paylaştığı Adana İşi’nde Ceyda Ateş, Hilal Uysun, Serdal Genç, Erkan Can, Aylin Aslım, Füsun Demirel, Ezel Akay ve Bahtiyar Engin gibi ünlü isimler de rol alıyor. Çekimleri Adana’da yapılan film, yakın arkadaş olan Maksut ve Şimşek’in hikayesini anlatıyor. İkili; evi yandığı için sokakta kalan komşularının sorununu çözmek amacıyla girdikleri arayış içinde tesadüfen içinde azılı bir mafyanın paralarının bulunduğu bankayı soyuyor. Bir taraftan komşularını ararken bir taraftan da peşlerine düşen mafya ile uğraşan Maksut ve Şimşek’in başından komik ve etkileyici olaylar geçiyor.

Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir