sony f65 kuykusu cannes4

Sony F65 kamerayla çekilen Kış Uykusu’na Cannes Büyük Ödülü

Nuri Bilge Ceylan 67. Cannes Film Festivali töreninde Gökhan Tiryaki’nin görüntü yönetmenliğini yaptığı Kış Uykusu filmi ile Palme d’Or Büyük Ödülü’nü aldı. Bir Sony CineAlta F65
kamera ile çekilen film, Kapadokya’nın karlı dağlarında otel işleten bir ailenin öyküsünü anlatıyor.

Saygın yönetmen Nuri Bilge Ceylan, Sony F65 ile çektiği filmi Kış Uykusu ile Cannes’da Büyük Ödülü kazandı.Nuri Bilge Ceylan 67. Cannes Film Festivali töreninde Gökhan Tiryaki’nin görüntü yönetmenliğini yaptığı Kış Uykusu filmi ile Palme d’Or Büyük Ödülü’nü aldı. Bir Sony CineAlta F65 kamera ile çekilen film, Kapadokya’nın karlı dağlarında otel işleten bir ailenin öyküsünü anlatıyor. Nuri Bilgi Ceylan’ın filmleri güzel fotoğrafik çekimleri, uzun sahneleri ile tanınıyor ve estetik görünüm yönetmen için en önemli konu.

Dünya çapında tanınan yönetmen, senaryo yazarı ve oyuncu Nuri Bilge Ceylan’ın etkileyici görsellikteki bağımsız sanat filmleri hemen her önemli film festivalinde ödüllerle onurlandırıldı. Cannes Film Festivali’nde 2011 yapımı Bir Zamanlar Anadolu’da ve 2002 yapımı Uzak filmleriyle Büyük Jüri Ödülü, 2008 yapımı Üç Maymun ile En İyi Yönetmen Ödülü
aldı. Ceylan, Uluslararası Film Eleştirmenleri Federasyonu (IFFC) Ödülü’nü üç kez, Golden Orange Award En İyi Yönetmen Ödülü’nü üç kez aldı; her filmi dünya çapında film festivallerinden çok sayıda ödül aldı.
Kış Uykusu
Yönetmenin son filmi Kapadokya’nın büyüleyici manzaralarında iki ayda çekildi. İstanbul’da dört haftalık stüdyo çekimleri yapıldı.
Nuri Bilge Ceylan film hakkında şunları söyledi:

“KışUykusu insanlar üzerine bir film. Orta Anadolu’da kış mevsiminde Kapadokya bölgesinde birçok türde görüntü yakaladık. Bazen karlı, bazen bulutlu, nadiren de güneşli havada manzaralar, insan manzaraları ve portreler var.”

En iyi 4K kamera
Görselliği önde tutan yönetmen için kamera seçimi çok önemli bir aşama. Ceylan Kış Uykusu’nu bir Sony CineAlta F65 ile çekmeyi tercih etti:

“Başlamadan önce bir karşılaştırma yaptık ve sonuçları görür görmez çok farklı gördüğüm F65 üzerinde karar verdim. F65 kamera, 35mm filmden daha iyi gördüğüm ilk şey.” “Çözünürlük, doğal renkler ve özellikle cilt tonları beni cezbetti. Kalite bu kadar yüksek olduğu için gerekirse 4K’nın bana görüntüleri yeniden çerçevelendirmem için daha fazla özgürlük sunacağını düşündüm. Film yapan biri için bu serbestliğin çok önemli olduğuna inanıyorum. F65 bugün var olan en iyi 4K kamera.”

Sony ile yolculuk
Ceylan Kış Uykusu’nda F65 kullanmadan önce de Sony kameralarla geniş bir deneyime sahip. Son dört filminin hepsini Sony CineAlta modelleri ile çekti:
“35mm filme çekmeyi yıllar önce bıraktım. Son dört filmimin hepsi dijital ve Sony kameralarla çekildi. İlk ikisi F900, Bir Zamanlar Anadolu’da ise F35 ile çekildi. Bu filmlerin her biri için Sony benim açımdan en uygun seçenek oldu. Her firmanın kendi renk anlayışı var ve Sony’nin renk anlayışı benimkine yakın. Bir yönetmen için estetik olarak en önemli şey, çözünürlükten daha önemli olan alan derinliği. Super 35 çip boyutlu F35 ve F65, alan derinliğini istediğiniz gibi denetleme olanağı sunuyor.
Titiz denetim
Yapımının teknik yönlerini başkalarına bırakmayı sevmeyen ve kontrol konusunda takıntılı olduğunu itiraf eden Ceylan, yapım sürecinin her aşamasıyla ve her cihazla yakından ilgileniyor. Renk derecelendirmeyi bile kendisi yapıyor: “Yönetmenlerin teknik konularda en azından bir şeyler bilmeleri gerektiğine inanıyorum, çünkü işin tekniğini bilmezseniz
teknik personelin kölesi olursunuz.
Dijitalde hoşuma giden, herşeyi kontrol edebilmem. Benim için sinema, yapay unsurları kullanarak gerçeği anlatma yoludur. Her şey yapaydır, ama finalin sonucu gerçek hakkında
bir şey söylemelidir. Tüm bu dijital unsurları denetlemekte dijital benim için harika; gerçeğin açığa çıkmasına yardımcı olmak için istediğim unsurları değiştirebiliyorum. Önceden
pratik nedenlerle dijital kullandığım oldu, ama 35mm filmin hala daha iyi olduğuna inanıyordum. Fakat bu kez bence F65 filmden daha iyi.”
Çok gelişmiş kamera
Kış Uykusu’nun Görüntü Yönetmeni Gökhan Tiryaki, 2003 yapımı İklimler filminden bu yana Nuri Bilge Ceylan ile uzun bir çalışma geçmişine sahip:

“Nuri ile bu dördüncü filmim ve bu filmleri çekmek benim için gerçek bir sinema eğitimi oldu; onunla çalışmayı böyle görüyorum, çok şey öğrendim. Bu film için hangi kamerayı kullanacağımıza karar vermek için F65 ve bir dizi 2K kamerayı denedik ve F65’i hem cilt tonları hem de görüntü çözünürlüğü bakımından en uygun bulduk. Çözünürlük ve renkleri bizi tatmin etti. F65 özellikle dinamik aralık ve kayıt formatı bakımından diğer modellerden çok daha ileride ve ışıkla çok daha kolay çalışabiliyorsunuz. Birçok yönden çok gelişmiş bir kamera.”

Kış Uykusu filmi geçtiğimiz ay dünya çapında dağıtıldı. Daha fazla bilgi ve sahne arkası görüntüler için Twitter’da @SonyCineAltaEU takip edilebilir.

Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir