resim 4

“Kaliteli ekip – kaliteli ekipman sloganıyla yola çıktık ve standartları belirleyen olduk.”

1-) NEV Prodüksiyon’u tanıyabilir miyiz? Sektörün önemli firmaları arasında yer alıyorsunuz. Bunu sağlayan ilkelerden bahseder misiniz?

Nev Prodüksiyon, ulusal ve uluslararası tv , yapım şirketlerine  ve organizasyon  firmalarına yayın çözümleri ve canlı yayın sağlamak amacı ile yayıncılık içinden gelen bir  ekip ile 2003 yılında kurulmuştur.

Kuruluşundan bugüne kadar yüzlerce farklı prodüksiyon gerçekleştiren, çözüm ortaklarının ve müşterilerinin takdirini kazanan Nev Prodüksiyon kaliteyi hep ön planda tutmuştur. 2003 yılında işe başlarken sektörde hakim olan düşünce ucuz ekipman ile ucuz iş idi. Bu mantık ile yapılan çalışmaların sonuçları da pek sağlıklı değildi.

Biz Nev Prodüksiyon olarak, ‘kaliteli ekip- kaliteli ekipman’  sloganıyla yola çıktık ve standartları belirleyen olduk.  hedefimiz hep müşterimizin  hayal gücünün de üzerine çıkabilmek oldu. Kuruluşumuzdan beri aynı profesyonel ekip ile çalışıyoruz , personel değişim yüzdemiz çok düşüktür. Çünkü onlar işlerine tutku ile bağlıdırlar ve bunu sonucunda ortaya çıkan kaliteli işler müşterimizin takdirini kazanmaktadır. Bu döngü bizim varoluş kaynağımızdır.

Yaptığımız iş, özellikle canlı yayınlar bütçesel anlamda pahalı ve izleyicisi çok olan spor programları gibi içerikler olunca işin riski artmaktadır. Burada konsantrasyonunuzu bozacak her türlü şart mevcuttur. ( Hava durumu, stadların mimari durumu, tamamen spontan gelişen ve hiçbir kurgusu olmayan bir oyun ve seyircinin beklentisi .) İşte tam da burada uzmanlık ve teknoloji devreye girmektedir.

Uzmanlık denilince personel kalitesi devreye girmektedir. Bu bizim en önem verdiğimiz unsurların başındadır. Mevcut personelimizin bir kısmı kuruluşumuz beri bizimle birliktedir.

( Uzun yıllar broadcast sektöründe çalışmış ve deneyim sahibidirler. ) Diğer ihtiyacımız olan personeli, konu ile ilgili okullardan mezun olmuş ve bu işe gönül vermiş kişiler arasından Nev Prodüksiyon ekolü ile yetiştirdiğimiz personel oluşturmaktadır.

Yaptığımız  çalışmalarda ifade biçimimizi oluşturan  teknolojidir. Teknoloji yayıncılığın temelidir.Bu da ikinci unsuru oluşturmaktadır. Sektörün talep ettiği ekipmanları bulundurmak, teknolojiyi an be an takip etmek, yenilikleri sektöre sunmak ve onlara yeni ufuklar açmak diğer önem verdiğimiz ve bizi farklı kılan öğedir.

2-) Yayın araçlarınızdan bahseder misiniz?  Kaç adet mevcut ve teknik donanımları nasıl? Yurtiçi ve yurtdışında hangi projelerde bulundunuz?

Yayın araçları firmamızın esas iştigal  alanınıoluşturmaktadır.. 2 Adet  HD/SD-SDI obvan  ve 1 adette flypack ( taşınabilir) reji  olmak üzere 3 adet reji sistemine sahibiz.

Her iki yayın aracımızın coachbuilding’i İngiltere’de yapılmıştır. OB2 aracımız Sony tasarımı ve dünyaca ünlü coacbuilding firması ASGB tarafından imal edilmiştir. OB1 aracımız van OB2 aracımız truck ölçülerindedir. Türkiye gibi yayıncılığın sonradan geliştiği ülkelerde etkinlikler için tasarlanan mekanlarda ( konser ve spor salonları, stadyumlar vb. ) canlı yayın araçları için  park ve kurulumlar konusunda ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bugün yeni yapılan tesislerde (bir kaç salon dışında ) dahi bu sorunlarla  karşı karşıyayız. Bu gibi sorunlarda araçlarımızın farklı boyutları imdadımıza yetişiyor. Orta ölçekli prodüksiyonlarda ve mekan olarakda dar ve park sıkıntısı yaşanan yerlerde OB1,  Büyük ölçekli ve prodüksiyonlarda OB2 tercihimiz olmaktadır.

OB1 Naklen yayın aracımız full HD 1080i ve SD 6-8 kameralı yayınlar için tasarlanmıştır.

Kayıt sistemi olarak dosya tabanlı  hard disk ve kaset tipi lineer kayıtçı sistemlerini kullanmaktayız. Esnek yapısındanve hareket kabiliyetinden dolayı müşterilerimiz tarafından  tercih edilmektedir.

OB2 aracımız ise yine full HD1080i ve SD formatta 8 kameradan, 17 kameraya kadar hizmet verebilmektedir. Spor karşılaşmaları , ödül törenleri, konser ve miting gibi  büyük ölçekli prodüksiyonlarda bu aracımız tercih edilmektedir. Resim masası olarak  2.5 ME Multi Format Sony MVS-8000 GSF kullanılmakta, kamera olarak her iki obvan da yine Sony HXC-100 HD triax stüdyo kameraları , SD flypack sistemimiz de ise kamera olarak Sony BVP-E30WSP SD triax stüdyo  kameraları kullanılmaktadır. Reji ve kamera kayıtlar için dosya tabanlı hard disk recorderlar ,slow motion için ise EVS ve Orad Playmaker tercihimiz oldu.

Nev Prodüksiyon’ un müşteri portföyünü, ulusal ve uluslararası tv şirketleri   haber ajansları, yapım ve halkla ilişkiler şirketleri, eğitim- öğretim ve kamu kurumları oluşturmaktadır.

UEFA Antalya U17 Avrupa Şampiyonası, 2013 Tiflis UEFA Futsal Finali, Lig TV Turkcell Süper Lig ve STSL, Fortis Türkiye Kupası Futbol Karşılaşmaları, Survivor 2013 Kıbrıs Finali Beko Basketbol Ligi , Euroleague  Basketbol Karşılaşmaları, Efes Cup Basketbol Turnuvası Canlı Yayını, Power Türk Müzik Ödülleri Canlı Yayını,  Euro 2008 Avrupa Futbol Şampiyonası Lig TV Canlı Yayınları ( İsviçre- Avusturya ) , El Cezire Türkiye Yayınları,  RAİ Sport Gürcistan- İtalya Karşılaşması ( Gürcistan ) , Fox Kickbox Karşılaşmaları , Atv 2010  Dünya Kupası Elemeleri Türkiye Karşılaşmaları, Anadolu Ateşi DVD Çekimleri , BKM Kurçeşme Arena 2012 Konserleri gibi birçok ulusal ve ulusalararası canlı yayın, konser,tanıtım ve program çekimleri yer alıyor..

3-) Sony ve Ateksis ile çalışmalarınız nasıl başladı? Tercihlerinizde rol oynayan faktörler nelerdir?

Sony’nin marka bilinilirliği ve kalitesi bizim için önemli bir nokta oldu.

Ateksis ile  çalımlarımız, 2008 yılında İngiltere’den ithal ettiğimiz yüksek standartlı OB Truck aracının ihtiyacını karşılamaya yönelik yatırımlara ile başladı. Bu yatırımların geleceğe yönelik olması, gelecek teknolojilerine ve kalitesine uyum ile göstermesi önemli noktalardı.

İzleme monitörleri, kameralar , glue ekipmanları ve senkronlayıcı sayılarında artışı gerektiren bu projede Ateksis ile kurduğumuz  dostluk, destekleri, sağladıkları finansal çözümler , çalışma anlayışları ve Sony Türkiye’nin ilgisi ile aracımızda teknolojinin gerektirdiği çizgide adımımızı attık.

Ateksis ile, gösterilen yakın ilgi ,finansal olarak sağlanan avantajlar ve desteklerden dolayı var olan dostluğun ticari olarak da başladığını belirtebilirim.

4-) Türkiye’deki yayıncılık sektörünü genel olarak değerlendirir misiniz? Sizce gelişimi için neler gereklidir?

İlk naklen yayın aracımızı aldığımızda sistem analog- composite alt yapıya sahipti. O yıllarda SD yayınlar ön planda idi. Firmamız sektörde yavaş yavaş yerini alırken majör ulusal Tv kanalları talepleri digital yayıncılıktı.

Zaman içerisinde yaptığımız yatırımlar ile bu taleplere cevap verdik fakat bütün bu gelişmeler yaşanırken teknoloji çok hızlı gelişiyordu.

Şu anda popular olan HD yayınlara geçiş günümüz şartlarında rekabet içerisinde ve çok hızla gerçekleşmektedir. Türkiye bu gelişimi yakından takip eden rekabetçi ülkelerden biri konumundadır.

Ülkemizde bir bazı tv istasyonları hala SD (standart tanımlı) yayınlara geçmeye çalışırken bazı istasyonlar full HD ( yüksek tanımlı ) yayınlara başladı. Bu durum yayıncılık sektöründe makasın açılmasına sebep olmakta, Tabii bu kanalların finansal yapısından kaynaklanmaktadır.

Günümüzde izleyicilerin evlerinde yayınları izlediği ekranların kalitesi arttıkça, yayıncılık sektörü bu talebe yüksek çözünürlüklü içerik üreterek cevap vermek zorunda kalacaktır.

5-) Firmanızın gelecek dönemlere ait hedefleri ve beklentileri nelerdir?

Yaptığımız yatırımlarda dünyadaki gelişen  formatlara uygun ekipmanları tercih ediyor  ve bundan sonraki yatırımlarımızı da aynı çizgide gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.” .

Nevzat YALÇIN (Nev Prodüksiyon)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.